vrijdag 21 mei 2010

De Camino en El Ultima Finale

Pedrouzo - Kathedraal van Santiago de Compostela
21 km







Plaza da Inmaculada
Kathedraal Santiago
Vrijdag 21 mei 12.15h
Na 52 dagen stappen en ongeveer 1350 km stappen.




De Camino en El Ultima Finale

Aangekomen op de meest historische plek van de Camino.
Het plein voor de kathedraal. Helderblauwe hemel en intense warme zon.

Ik geniet van de aankomst en van dit mooie moment. Op het grote plein voor de kathedraal. Ik sta midden vele anderen die hier een eveneens uniek moment beleven. Ik hoor juichen door een grote groep Spaanse jongeren die vanuit de smalle straatjes komt aangestormd : " El Camino, el Camino, vamos el Camino" .

Ik ga nu even stil vallen en stil worden.De vele ervaringen laten bezinken en de inzichten laten groeien. Innerlijke en uiterlijke rust. Dit mag wel na de vele vele stappen.

De Camino eindigt nooit.

William Strobbe

1 opmerking:

  1. Proficiat schoonbroer! Knap gedaan, knap geschreven. Alle dagen keek ik uit naar je verhalen, een manier voor mij om ook even stil te staan bij het leven... Ik zal het dagelijks bericht missen!
    Tot binnenkort, het thuisfront,
    Marc Ooms

    BeantwoordenVerwijderen